קמח טיפו 1

קמח טיפו 1 הוא לא יותר מקמח לבן "רגיל" שנטחן כמו כל קמח לבן אחר; מה שהופך אותו מקמח לבן ל"טיפו 1" הוא הוספה מלאכותית של סובין שמתבצעת בסוף תהליך הטחינה שלו, בשביל לקבל קמח סופי שהוא בין קמח לבן לקמח מלא (אבל יותר קרוב לקמח לבן).
בקיצור, אם צריך לסכם מה זה קמח טיפו 1 במשפט אחד, אז: טיפו 1 הוא קמח "מלא למחצה" (אם אתם מתעקשים על כמה "מלא" הוא, אז – בין 10-30%, בהערכה גסה).

בהגדרה, טיפו 1 צריך להכיל לפחות 12% חלבון בחישוב איטלקי (10.3% בחישוב ישראלי – ראו פירוט בסעיף הבא), ולהיות עם תכולת אפר של 0.65-0.8%. מעבר לזה, אין בקמח שמוגדר כ'טיפו 1', שום דבר יותר מיוחד, וההשפעה שלו על הבצק (הן מבחינת מרקם והן מבחינת טעם) תהיה זהה לזו של קמח מלא "רגיל", עליה עברנו בסעיפים הקודמים (אך במידה פחותה כמובן, משום שהוא לא 100% מלא).

גם במקרה של קמח טיפו 1, בדומה לקמחים איטלקיים אחרים, חלק מהחיטה ממנה נטחן הטיפו 1 היא חיטה חזקה ולא-איטלקית (לקריאה על הנושא בהרחבה, ראו פוסט איך לבחור קמח לפיצה, ומה ההבדל בין הקמחים השונים?, סעיף 'השוואת אחוז חלבון בין קמחים איטלקיים/אירופאים לקמחים ישראלים').

אם אתם אוהבים את הטעם שהטיפו 1 מוסיף לפיצה/בצק, דעו שאתם יכולים באותה המידה להשתמש בכל קמח מלא אחר שזמין בכל סופר (אבל עולה חצי עד שליש מחיר) ולקבל תוצאה דומה, רק בכמות קטנה יותר לעומת הטיפו 1 (בשל העובדה שקמח מלא "רגיל" יהיה יותר "מרוכז" לעומת הטיפו 1) – מה שיחסוך לכם אפילו עוד יותר כסף.

הטיפו 1 הוא דוגמה מצוינת למוצר שמתומחר בארץ כמוצר פרימיום, בעיקר בגלל המיתוג שלו.

לקריאה נוספת: